Saturday, 24 November 2012

don't be liar oke !

assalamualaikum. .
hye. .

ehem2. .heheh. .oke ari nie aku akan becerita tentang liar ataupun penipu. .oke ! kat sini siapa yang suka dengan orang penipu ?angkat kening sikit.. heheh ofcoz la korang tak suka kan. .tapi kita ni manusia biasa,kadang2 kita menipu jugakk kan ? tapi kalau boleh janganla,jujur itu lebih baik dari berbohong. .right ?sebelum ni pun aku ada terangkan bukan ?sebelum melakukan sesuatu,pikir dulu baik buruk ye. . kalau dah menipu. .terang2 dah buruk. .bukannya baik. .menipu ni,tak kira orang. .orang tua ada,budak kecik pun dah ada sekarang ni. .apa la nak jadi dengan dunia ni. .hermm kalau kita menipu pun,bukan dapat apa2,yang dapat dosa setempek adela. .kita hidup pun belum tentu lama. .entah2 esok lusa ajal kita. .siapa tahu kan ?sebelum terlambat,bawak2la bertaubat. .nasihat ni jugak sekali buat aku yang selalu alpa..chewah !heheh ..orang yang rapat dengan kita pon ade jugakk,contohnye membe kita and yang lebih teruk lagi keluarga kita sendiri..apa korang rasa kalau yang menipu korang tu family korang sendiri?org yang korang paling sayang ?orang yang korang pecaya ?sudah semestinye sakit kan nak terima semua tu ?huh! terlebih pulakk aku ni..heheh oke. .kesimpulan kat sini ialah. . . .. . .jangan suka menipu orang,lebih baik berterus terang walaupun ia meyakitkan !


No comments:

Post a Comment