Thursday, 13 December 2012

Budi Bahasa :)

assalamualaikum , haii

''BUDI BAHASA BUDAYA KITA'' ya ! hari ni aku nak bercerita tentang budi bahasa pulakk yeak :D budi bahasa ni penting sangat untuk semua orang..takk kirala tua ke muda ke,india ke cina ke mahupun orang melayu sendiri. .semua kena ada sikap budi bahasa tu ! lebih2 lagi kalau nak tegur seseorang. .janganlah tegur guna bahasa yang takk sedap nak didengar , cuba guna perkataan yang bersopan siket. .bukannya susah kan ? kita dulu kena belajar menghormati orang,baru orang lain akan menghormati kita kan ? hahah macam bahasa baku kan aku guna ? hahaha nampakk tak permainan dia ! hahah oke2. .cerita pasal orang tua pulakk. .memangla kadang2 mulut diaorang takde insurans siket. . heheh tapi kita takk yahla pikir sangat apa yang diaorang cakap..ambek yang positif aje :D memang ada orang kata darah remaja ni,''darah panas'' tak salah kan kalau kita cuba belajar bersabar ? sikit2..lama2 biasala tu..heheheh. .banyak sebenarnya kalau aku nak terangkan pasal budi bahasa ni. . banyak dari segi konsepnye..kalau aku nak terangkan...jenuhla jugakk..heheh korang paham2 ajela sendiri ye ..heheh (Y) ha ! lagi satu..kita jaganla tunggu orang berbudi dekat kita dulu..baru kita berbudi balekk kat diaorang. . .buat sesuatu perkara tuu kalau boleh buat seiklas yang mungkin oke ! :) jangan harap aje lawa kat luar tapi busuk dekat dalam :D


No comments:

Post a Comment