Wednesday, 5 December 2012

iri hati

assalamualaikum , hye (Y)

iri hati atau dengki,ni tajuk untuk malam ni :D . .oke dekat dalam dunia ni dengki terbahagi kepada 2 :- ''dengki baik dan dengki yang jahat.'' (Dengki baik ) nama pun dengki baik,mestila baik kan ? hehhe..contoh dengki baik ni macam. . dari segi pelajaran..kalau kita tengok membe kita dapat result cemerlang mesti kita ada rasa dengki sikit kan ? kenapa dia boleh aku tak boleh ? so,dari situlah kita mesti tingkatkan usaha untuk lebih cemerlang daripada dia. .chewah. .dramatik tak ayat aku nih ? heheh *perasan . .(Dengki jahat) oke ! dengki jahat ni selalunye aku tengok sabotaj jela selalunye orang buat.. aku pun bukan pandai sangat apa maksud dengki yang tersurat dan tersiratnye..hahaha da rupa macam karangan BM pulakk. . haha. .dengki ni boleh buat hidup orang tunggang terbalik tauu. .jadi..kita bersyukur je apa yang Allah dah bagi kat kita..ada rezeki kita dapat,kalau tak da tu bukan rezeki kita la tu. .usaha tu penting ! jangan suka menyalahkan orang lain je. .kalau dah usaha tapi belum dapat apa2 jugakk..tu maknaye Allah akan bagi yang lebih baik daripada apa yang kita nakkan tu..mesti ada hikmah punya ! aku pun dah penat nak membebel banyak2..jadi pengajaran kita pada hari ni ialahhh. . . jangan selalu iri hati melihat orang lain bahagia daripada kita ^^ selalu pikir positif oke !


No comments:

Post a Comment