Tuesday 4 December 2012

memori :)


Satu... kasih yg abadi 
Tiada tandingi dia yang satu 
Dua... sayang berpanjangan 
Membawa ke syurga kasihnya ibu

Tiga... lapar dan dahaga 
Rela berpayahan setianya ayah 
Empat... mudah kau ketemu 
Berhati selalu beza antara 
Kasih dan kekasih
  Ulang * 
Ibu kuingat dahulu 
Menyisir rambut ku kemas selalu 
Ayah menghantar ke sekolah 
Bergunalah ilmu bila dewasa
Sayang dengar lagu ini 
Untuk kau sandarkan buat pedoman 
Jangan manis terus ditelan 
Pahit terus dibuang... itu bidalan 
Harus kau renungkan

Andai kau peroleh bahagia 

Ingat itu bukan 
Untuk selamanya 
Andai kau dalam sengsara 
Ingat itu bukan 
Untuk selamanya 
Hidup ini sementara (ulang 2x)
(by:Aris Ariwatan )

assalamualaikum. .
hye. .

korg pernah tak dnga lagu nie ? cubala cari kat youtube,tajuk lagu ni 1,2,3,4 . .senang aje kan ?
hahaha..cuba korang hayati betol2 lirik ni..sebenarye lirik ni menceritakan tentang pengorbanan ibu dan ayah kita dalam membesar dan mendidik kita. .kadang2 denga lagu ni boleh sampai nangis tau. .hahah. .oke ! lagu ni aku kaitkan dengan memori aku sebab. . .lagu ni first aku denga masa aku dekat UM (universiti malaya ) masa tu umur aku 12 tahun (2008) , lepas upsr. .sekolah ada buat lawatan atau lebih dikenali kem jati diri. .chewah ! hahah. .best sangat.. masa tu aku terasa besarla pulakk..hahah memang best duduk kat situ. .semuanye baik2. .aisyhh. .kalaulah masa tu boleh diputarkan. .



No comments:

Post a Comment